För dig som ny medlem!

Träffa fler som blivit medlemmar i Socialdemokraterna och var med och påverka politiken! Vi bjuder nya medlemmar till en träff för att prata politik och säkerställa att du som ny eller blivande medlem får ett gott mottagande och känner dig välkommen! Vi pratar också om hur ditt engagemang kan tas tillvara – på bästa sätt.

Engagemangstrappan
Steg 1
: Första steget är att bli medlem! Det kan du bli här: https://www.socialdemokraterna.se/bli-medlem/bli-medlem-nu Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Välj gärna autogiro! Länk till annan webbplats.

Har du önskemål om vilken s-förening du vill tillhöra? Hela listan finns på https://goteborg.socialdemokraterna.se/goteborg/kontakt/foreningar-och-kretsar Länk till annan webbplats.

Steg 2: Andra steget är att du går en välkomstträff för nya medlemmar. Vi ses på Järntorget 8 i partidistriktets lokaler på våning 1. Undantagna är två träffar som är digitala. Samtliga träffar är måndagar kl 18-20.

Datum 2024: 15 jan, 26 feb, 18 mars (digitalt via zoom), 29 april, 27 maj, 24 juni, 26 aug, 30 sept, 28 okt, 25 nov, 9 dec (digitalt via zoom)
Anmälningslänk: https://response.questback.com/socialdemokraterna/valkomsttraff24 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Steg 3: Tredje steget är att gå medlemsutbildning steg 1 och därefter steg 2. Dessa kan du läsa er om här: https://goteborg.socialdemokraterna.se/goteborg/vart-parti/studier/medlemsutbildning-del-1-och-del-2 Länk till annan webbplats.

Steg 4: Fjärde stegt är att börja gå på föreningsmöten och föreningsaktiviteter. Se vårt fullspäckade kalendarium och välj en aktivitet som passar dig: https://goteborg.socialdemokraterna.se/goteborg/kalender Länk till annan webbplats.

Steg 5: Femste steget är att påverka!

Vid frågor
Om du har frågor, kontakta organisationsombudsman Claes Wennberg på claes.wennberg@socialdemokraterna.se eller 070-814 66 73.

Uppdaterad 231127